zondag 15 maart 2015

Dubai!



Ik weet nog precies hoe de felle zon op m’n gezicht scheen toen we het vliegtuig uit stapten. De hitte om me heen was bijna bedwelmend. Ja, we waren zeker niet meer in Nederland.

Ik houd van reizen en ben van plan om zeker nog naar verschillende landen te reizen. Dubai is 1 van de landen die ik van m’n lijstje kan afstrepen (hoewel ik het niet erg zou vinden om weer eens terug te gaan). Ik denk dat ik 12 jaar was toen ik er met een paar familieleden naartoe ging. Ik keek uit mijn raampje in het vliegtuig en zag de mooie blauwe zee al, ook zag ik mooie lange gebouwen, wel honderden van ze! Eenmaal uitgestapt kregen we de informatie dat het niet verstandig was om de straten op te gaan zonder een flesje water en ik kon wel begrijpen waarom: het was er echt super warm, als je een zomer persoon bent dan zal je hier ook zeker van genieten.

Als je denkt aan Dubai denk je al gauw aan een modern/warm land met woestijnen en mooie blauwe zeeën. Ik wist niet wat ik kon verwachten onderweg naar Dubai. Ik had er wel verhalen over gehoord maar iedereens ervaring is natuurlijk weer anders.

Onderweg naar het hotel keek ik om me heen en zag ik luxe auto’s, mannen in lange kleding (ook wel sjeiks genoemd), vrouwen in boerka’s (het is daar gebruikelijk om bedekte kleding aan te doen), veel palmbomen en mooie bloemen/planten, prachtige fonteinen, grote huizen, en allerlei kleine winkeltjes. Het hotel waar we in zaten had overigens een prachtig uitzicht over Dubai, vooral in de nacht.




Ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik op vakantie ga dan wil ik ook echt dingen gaan doen en het land leren kennen en dat hebben we toen ook gedaan. We gingen naar een strandje waar we vervolgens allemaal de zee in sprongen met onze kleding aan, we zijn met een diner cruise meegegaan, we hebben een stadstoer gemaakt rondom Dubai waarbij we stopten bij bekende gebouwen zoals de Burj Al Arab en de Burj Kalifa (deze was toen nog niet af), we zijn zelfs wezen shoppen in het grootste winkelcentrum van Dubai: de Dubai Mall. Maar wat ik toch het leukste vond van Dubai was de activiteit genaamd: Dessert Safari Dubai. Ik raad dit ook aan voor iedereen die binnenkort of in de toekomst naar Dubai gaat.

De Dessert Safari bestaat uit verschillende onderdelen zoals een woestijn ritje waarbij er keihard gereden wordt, een fotoshoot in de woestijn, een rit op een kameel en een klein evenement waarin lekker eten, henna tattoos, muziek en buikdanseressen in voorkomen.




Ja, als ik terug kijk naar Dubai dan kijk ik terug naar een plezierige reis, Dubai is 1 van de redenen dat ik wil door reizen om andere landen te leren kennen. Dus als iemand nog een leuk land zoekt voor in de zomer vakantie dan zeg ik: Dubai!