woensdag 4 november 2015

De Blije Italiaan

Zaterdag zijn wij namens Alisha's en Raweena's (vriendin) verjaardag gaan eten bij Happy Italy op locatie zuid, bij Pathe De Kuip. Dit is een nieuwe locatie.  Ik had al eerder bij Happy Italy gegeten op Binnenrotte. Maar Alisha nog niet. Toen wij daar aankwamen, stond er een lange rij. Dat is meestal wel zo, als je bij de Happy Italy gaat eten. Dan sta je altijd een kwartier buiten voor beschikbare plekken. De rij trok snel weg. Ik moet zeggen dat ik het binnen heel mooi vond. Deze locatie was veel groter dan die bij Binnenrotte. Het zag er ook levendiger uit. 
Toen wij eenmaal aan tafel zaten met 6 man, kregen wij een menukaart, je kon kiezen uit pasta, pizza, antipasta, broodjes, salades en gebakjes. Ook hebben zij de bekende: Nutella Pizza. Dit wilde ik wel proberen, maar het kwam er niet van. We bestelden allemaal pasta. Ik wist al meteen voor welke pasta ik ging: Pollo e Funghi, dit is pasta met Roomsaus, Champignons en Kip (heerlijk). Twee anderen namen hetzelfde als mij, de anderen drie namen La Carbonara (Dit was met kaas, ei en spek) en Tutto Pesce (tomatensaus, tonijn, garnalen en kappertjes). Medewerkers kwamen vrij snel met onze bestelling aanlopen. het lijkt wel alsof de porties elke keer groter worden. Maar dat maakte mij niets uit, want ik had ontzettende trek en de anderen ook. 


Helaas konden wij de pasta niet op en hebben we deze meegenomen, Ik moet zeggen dat er bij mij teveel roomsaus was toegevoegd, op een gegeven moment werd ik daar misselijk van. Maar het bleef heerlijk. Alisha vond haar pasta niet zo lekker en zat al meteen vol. Na het eten ben ik nog op locatie gaan rondkijken, Het zag er goed uit met decoratie van pasta-.  olijf-, en nutellapotten, zij hadden ook natuurlijk de leukste quotes.

Als je naar de toilet ging, zag je ook een ballenbak speciaal voor kinderen. De locatie heeft een levendige sfeer en ik denk dat zij daarmee hun doel bereiken. Heel Italiaans, maar ook heel Westers. Ooh en wat een gastvrijheid, Heel klasse!! Iedereen begroette je waar je ook stond, Toen ik naar de toilet ging kreeg ik zeker wel 3 keer een vriendelijke begroeting, maar ook toen wij weggingen werd er van alle kanten gedag gezegd. 

De ervaring was zoals ik al eerder aangaf heel levendig en  lekker. Een bezoekje hier is zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader.