woensdag 12 november 2014

Food: Begin je dag met een creatieve maaltijd

Soms heb ik zin om van mijn ontbijt, lunch of avondeten iets creatiefs te maken. In de ochtend bewerk ik bijvoorbeeld mijn yoghurt met fruit. Ook maak ik weleens van die gezichtjes op mijn tosti's en zoek ik vaak ideetjes op internet om deze te gebruiken voor mijn maaltijd of tijdens een gelegenheid thuis. Dit geeft je eten een ''special touch''. Bovendien word je vrolijk van al die creativiteit en is het ook nog lekker simpel. Soms wil je je eigen maaltijd niet opeten omdat je er zo van onder de indruk bent. Graag vertel ik je meer over de ideetjes die ik gebruik voor mijn maaltijden en laat ik wat gekke creativiteit zien van andere mensen.  Lees hieronder verder:

1. Pak twee aardbeien en snijd deze in kleine stukjes. Verspreid dit over je yoghurt in een vorm van een hart. Ook kun je  stukjes van een sinaasappel of appel gebruiken in een vorm van een zonnetje. Wat ik vaak doe is boompjes creĆ«ren met kiwi's. Het is lekker en ook nog eens leuk! Hieronder zie je hoe je palmbomen bewerkt in je yoghurt. Dit gebeurd door middel van bananen, mandarijntjes en kiwi.



2. Gebruik een halve tomaat, een kleine stuk komkommer en een stuk wortel. En gebruik deze stukjes in vormpjes van gezichten op je boterhammen. De tomaten en komkommer kan je voor ogen/neus/mond gebruik. De wortel voor 't haar of een snorretje.


3. Ook kan je creativiteit uiten in je koffie. Pak een grote glas of een mok. Maak koffie zoals jij het lekker vind. Dit kan koud of warm zijn. Het is nu tijd voor het op schuimen van je melk (zet een pannetje met melk op het vuur en blijf het kloppen met een garde tijdens het opwarmen. Je ziet zelf wel wanneer je een mooie melkschuim hebt.)  Je kan ook gewoon slagroom gebruiken als je dat lekker vindt. Maak daarna een leuke patroon met karamelsaus (als je geen klaargemaakte karamelsaus heb dan kan je ook lonka's smelten) of chocoladesaus (krijg je ook door chocolade te smelten).


4. Kook een aantal eieren. Snij het bovenste stuk open. Haal de eigeel van deze eieren eruit. Meng de eigeel met mosterd, zout, peper, paprika poeder en mayonaise. Roer de eigeel zodra het een vulling wordt en stop zit in een puntzakje, vul de eiwit aan met de vulling. Gebruik als extra touch wortels voor de pootjes. En stukjes komkommers voor de oogjes. Nu zijn je eieren veranderd in kuikentjes.


Hieronder zie je nog meer coole food art. Ik zou zeggen laat je inspireren en doe mee.