donderdag 13 november 2014

Welcome Primark!


De 2e vestiging van Primark werd vandaag officieel geopend in Rotterdam, dit was in Winkelcentrum Zuidplein. De deuren werden om 11.00 geopend. Toen ik daar aankwam zag ik dranghekken staan met een groot aantal bezoekers. Ik zag vooral veel bekenden van Rotterdam-Zuid langslopen, ze waren dolblij met het feit dat er een Primark dicht bij huis was. Het was superdruk maar je zag dat het daar goed geregeld was met het aantal beveiligers. Ook de promotiekonijntjes waren niet te missen. Ik ben even een kijkje gaan nemen en vertel jullie over dit filiaal, helaas heb ik door de drukte niet veel foto’s kunnen maken, maar je ziet opzicht wel hoe het er daar binnen uitziet.


Als je de Primark inloopt zie je meteen het grote assortiment dat zij aanbieden. De winkel heeft een oppervlakte van circa 4.375 vierkante meter en bevat twee verdiepingen. De benedenverdieping bevat vooral veel vrouwenmode. Er zijn daar o.a. dameskleding, jassen, tassen, sieraden, make-up, sjaals, sokjes mutsen, sportkleding, feestelijke kleding, leggings, panty’s & jeans. Het is een afdeling met veel keuzes voor de dames. Door de drukte heb ik niet alles kunnen bekijken. Wel zag ik mooie kleding hangen en de comfortabele jeans liggen. 


 De bovenverdieping bevat een stukje herenafdeling, kinderafdeling, schoenenafdeling, lingerie- en pyjama afdeling. Ook kan je daar terecht voor de klantenservice. Persoonlijk ben ik dol op de pyjama & lingerie afdeling, maar deze sloeg ik vandaag over. De afdelingen waren ruim genoeg om door heen te lopen, van de schoenenafdeling vond ik de ruimte wel een beetje tegenvallen. De ruimte waar je eventueel schoenen zou kunnen passen, vond ik niet ruim genoeg.
 

Wat ik nog niet eerder had gezien bij de Primark, was dat er ook een groot assortiment van huisdecoratie werd verkocht zoals kerstartikelen en geurkaarsen. Ook werden er koffers en handdoeken verkocht.

Er zijn zowel boven als beneden circa 30 kassa’s. Dat komt net als bij de andere filialen goed van toepassing, ook verkopen ze langs de kassa snoepgoed. Verder zijn er een aantal paskamers op zowel de beneden als bovenverdieping.

Dus om alles samen te vatten: het is een groot filiaal met een grote collectie. Ik heb zelf een laarsje en wat sieraden aangeschaft. Ik denk echter dat dit niet goed is voor mijn portemonnee. Omdat ik vaak op Zuidplein ben en dan ook vaak de neiging zal hebben om de Primark te bezoeken. Maar ben je een keer in de buurt dan raad ik je zeker aan om het filiaal eens te bezoeken, wie weet kom je met volle handen thuis. De Primark is elke dag geopend!