woensdag 8 april 2015

Fast & Furious 7

I don’t have friends, I got family.

Dat is 1 van de memorabele zinnen die uitgesproken werd tijdens de film: Fast en Furious 7 vorige week. Ik zat er al de hele dag naar uit te kijken. Vrijdag avond was het dan zo ver, we zaten in de zaal en de film kon elk moment beginnen. Ik wist niet wat ik moest verwachten van de film maar ik wist wel dat er zielige momenten voorbij zouden komen en ik had gelijk.

De cast van Fast and the Furious heeft het weer geweldig gedaan. Net als de andere 6 delen vond ik dit deel weer goed!


De film gaat verder na de gebeurtenissen van deel 6. Dom en Letty proberen hun leven weer op te pakken en Brian en Mia leven een doodnormaal leventje met hun zoontje (Brian heeft zelfs een normale gezinsauto en mist actie in zijn leven). Maar de gebeurtenissen van deel 6 achtervolgen de hoofdrolspelers. De broer van de verslagen Owen Shaw, Deckard Shaw besluit wraak op de groep te nemen (beginnende met de dood van Han). Dit betekent dus dat de groep weer in actie moet komen.

Je ziet bekende maar ook nieuwe gezichten voorbij komen tijdens de film, zo zie je bijvoorbeeld Dwayne Johnson en Elsa Pataky weer in beeld maar ook nieuwelingen zoals: Jason Statham, Kurt Russell en Nathalie Emmanuel die bijzondere rollen vertolken.



En ja hoor, in dit deel zie je weer geweldige auto's en indrukwekkende stunts met auto's voorbij komen, maar daar draait F&F ook wel om. Je ziet daarnaast een aantal prachtige vecht scenes (Letty in a dress, just saying :p) waarbij je in spanning je stoel vastgrijpt. De soundtrack van F&F lijkt elk jaar steeds beter te worden, want ook dit keer zat ik na de film de liedjes weer op te zoeken op Youtube.



Over liedjes gesproken, het einde was een emotioneel momentje. Van Paul Walker werd op een respectvolle en mooie manier afscheid genomen. Daar hoort natuurlijk een zielig maar mooi liedje op de achtergrond bij. Ik kan jullie wel vertellen dat ik stil werd van dat moment en wel even met een brok in mijn keel zat. Maar dus samenvattend: Fast & Furious 7 is het zeker waard om te kijken!!


Voor wie het liedje wil horen: