zaterdag 4 april 2015

Smarties Gevulde Cupcakes!

Ik surf vaak op Pinterest om inspiratie op te doen voor van alles. Ik kom dan ook vaak leuke dingen tegen betreffende het bakken van zoetigheden. 1 van die dingen zijn cupcakes gevuld met smarties (ook wel piƱata cupcakes genoemd). Ik besloot deze toen te gaan maken.


Je hebt maar een paar dingen nodig:


-Een chocolade cupcake mix, ik heb gekozen voor een compleet pakket van Dr.Oetker maar je zou ook je eigen recept voor cupcakes kunnen gebruiken.
-Melk
-Eieren
-Roomboter of margarine
-En natuurlijk smarties

 Ik heb gewoon de instructies op het doosje gevolgd om de cupcakes te maken.
Er zaten een aantal zakjes in: de cupcakemix, topingmix, versiering, cupcake vormpjes en een spuitzak. 



-Het eerste wat je doet is de oven voorverwarmen op 170° graden en de cupcake vormpjes op het bakplaat leggen.

-Meng daarna de boter, melk, eieren en cupcakemix samen tot een glad geheel, verdeel ze in de cupcake vormpjes met 2 eetlepels of ijsbolletjes tang en bak ze in 22 minuten gaar. Controleer of ze gaar zijn door er met een tandenstoker in te prikken. (Hij komt er dan droog uit.)


Als de cupcakes zijn afgekoeld dan pak je een mes en snij je er een diep rondje uit, dit moet je wel bewaren omdat dit het dekseltje is wat je weer gaat gebruiken. Vul de cupcakes met de smarties en plaats de deksels er weer op.  Als je de deksel er op plaats is het wel belangrijk om de onderkant van het dekseltje er af te snijden anders past deze er niet op.


-Nu is het tijd voor de topping:
-Klop de boter eerst zacht zonder klontjes, voeg dan de toppingmix en melk toe. Klop dit tot een luchtig mengsel, doe het daarna in de spuitzak en decoreer de cupcakes. Als de topping er op zit, strooi dan de decoratie erop. Ik had er ook nog een paar stukgeslagen smarties over heen gedaan.


Nu zijn je cupcakes klaar en kun je er lekker van smullen! Eet smakelijk!