woensdag 15 april 2015

IJsjes, IJsjes, IJsjes!

De lekkerste IJsketens in Rotterdam


TRINGELINGELING… ik hoor de ijscoman weer in onze straat rijden. Zodra ik dat hoor, ren ik zo snel mogelijk naar buiten, zodat hij niet wegrijdt. ‘’Ma! Alisha! Kom ijs halen!’’ gil ik dan. We houden van ijsjes, zowel melk als waterijs.

Maar wie dan ook niet? De tijd is weer aangebroken: Welcome back sunny sunny days!
Welkom koude smaakvolle/ smeltende goodness. Nou sorry, maar dat is wat een ijsje met mij doet. Hmmm, ik lust nu ook gauw een ijsje. (NUTELLA-FERRERO IJS HMM). Ik zal jullie een paar goede plekken aanraden waar enorm lekkere ijsje te krijgen zijn.



DE IJSSALON

Hebben jullie ooit een NUTELLA ijsbol geprobeerd? Ja, je hoort het goed. Een paar weken gelegen ging ik naar DE IJSSALON in Rotterdam, en viel mijn oog er al meteen op. Daar was hij dan: Nutella ice cream, ohhh en niet te vergeten: Oreo ice cream. Beiden smaakt zo goddelijk, ik genoot er heel erg van. Een Nutella en Oreo ijsbol kon ik gelijk toevoegen aan mijn lijstje met heerlijke smaakjes. Verder heeft de IJSSALON ook andere goddelijke smaken zoals pistache en straciatella maar bijvoorbeeld ook stroopwafel en almond crunch. De ijssalon is gelegen in: MEENT 69A Rotterdam, West Kruiskade 60 Rotterdam. (Er zijn ook nog andere locaties).


Capri ijssalon

Pistache, Malaga, Watermeloen, Capriccio, Cassis en Stracciatellaijs? Dit zijn bekende smaken bij de Capri Ijssalon. Wie kent deze nou niet? De IJssalon zit altijd overvol. Ook hier vergeet ik nooit langs te gaan in de zomer. Het heeft een gezellige uitstralling en ook veel ijsvarianten. Helaas heeft het geen Nutellaijs. Maar dat maakt niet uit. De standaardsmaken blijven net zo lekker.


IJssalon Nino

Een minder bekende maar net zo goede locatie voor ijsjes is ijssalon Nino in Rotterdam. Ik weet niet of jullie de ijssalon kennen, maar hier heb je ook heel veel varianten. Je kunt hier zelfs ijstaarten laten maken en ijskoffie krijgen, hoe lekker is dat?. Je hebt hier ook de Nutellaa ijs, maar waar ik me ogen op liet vallen toen ik er was, was de Raffaello ijs. RAFFAELLO IJS! HMMMM. Helaas heb ik dat toen niet geproefd, maar ging ik voor de hazelnoot en walnootijs, ook heel lekker.


Nu we het toch hebben over ijsjes. Laten we niet vergeten, dat er nog heerlijk Swirls bestaan, hmmm. Zo krijg je nog een beetje het idée dat je een gezond ijsje eet. Mijn Swirll, heeft altijd aarbeien, kersen en pure chocola.


Heb je geen zin in een ijsje? Dan zijn er nog altijd terasjes waar je een lekker drankje kunt doen. Maar daar hebben we het een ander keertje over!

Wat zijn jullie favoriete smaakjes eigenlijk? Nou geniet van jullie ijsjes!