zaterdag 18 april 2015

Italia!

Sinds ik de film Letters to Juliet heb gezien ben ik geobsedeerd door Italie. Zoals jullie weten, wil ik graag gaan reizen en Italië is zeker 1 van de landen die boven aan mijn lijstje staat. Ik heb geen specifieke stad in Italië waar ik naartoe zou willen gaan (ik zou ze namelijk allemaal willen zien). Italië heeft vele mooie steden zoals Florence, Venetië, Rome, Milaan en Verona en allemaal hebben ze weer een andere charme.


1 van de dingen die je gewoon moet doen als je in Italië bent is een gondelvaart maken. Je kunt Italië niet verlaten zonder dit gedaan te hebben. Een gondelvaart is een vaartocht die je maakt in een lang bootje, die wordt geroeid door een man. Je vaart tijdens dit ritje door een rivier en ziet de stad voorbij komen (en dan maar hopen dat je niet uit het bootje valt).


Maar Italië staat natuurlijk ook bekend om haar heerlijke keuken: pasta, pizza, lasagne, de heerlijkste wijnen en natuurlijk de voltreffer: Gelato!! Gelato? Ja, gelato! Het meest heerlijke Italiaans ijs ooit! Hier in Nederland hebben we dat natuurlijk ook, maar stel je eens voor hoe dat in Italië zal smaken. Ik ben nu al aan het watertanden. Je hebt in Italië heel veel rustieke restaurantjes en ziet wel op elke hoek een ijssalon staan (yum!).


De hiervoor genoemde aspecten van Italie zijn geweldig, maar een belangrijke reden om Italië te bezoeken voor mijzelf, zijn dan toch de buurtjes/straatjes die je altijd ziet voorbij komen in films. Je weet wel waar ik het over heb: de oude buurtjes waar je tussen kan lopen en waardoor je een echte deel Italië ziet:


Ook bekende gebouwen zijn fascinerend om te zien. Je ziet ze wel voorbij komen op tv of foto’s, maar ik weet zeker dat dit een speciaal gevoel bij je overbrengt als je er recht tegenover staat.

Verder is het weer in Italië geweldig waardoor het leuk is om de mooie stranden te bezoeken. Het bezoeken van de stranden is zelf ook een mooie belevenis omdat ze zich vaak tussen grote bergen bevinden, je een mooi uitzicht hebt over azuurblauw water en je verder prachtige natuur te zien krijgt (Er is zelfs een roze strand in Italië, waar het zand roze gekleurd is. Helaas mag je deze niet meer bezoeken omdat het zand mee naar huis genomen werd).

  

Als je van shoppen houdt dan is dat geen probleem want Italië heeft leuke winkelstraten en van wat ik gezien heb, zijn ze daar erg modieus en zul je ook leuke kleding vinden.


Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn over Italië als ik! Ik denk dat ik maar snel een reisje boek, Italy here I come!