woensdag 2 september 2015

Sushi Experience


Daar ging ik dan (Venita). Na een dagje bowlen met de familie, gingen we bij restaurant: Shabu Shabu eten. Ik was hier zelf nog nooit geweest maar begreep van velen dat het heerlijk was. Shabu Shabu is een populaire Sushibar (wat moet ik mij schamen). Ach, Ik blijf toch liever vertrouwd Chinees/Indisch/Surinaams eten. Ik ben nooit echt een sushipersoon geweest, dit had ik ooit bij een Chinese restaurant geproefd en toen vond ik het maar niks. Dat er ook andere grillhapjes waren in het restaurant stelde mij dus gerust.

Toen wij eenmaal binnenkwamen, werden wij begeleid naar ons tafeltje. Daar lagen kleine schaaltjes (eigenlijk was dit voor de sushi) met Chinese stokjes. Aangezien ik niet met stokjes kan eten, vroeg ik of er bestek was en ja hoor dit kreeg ik. Toen wij allemaal op onze plek zaten konden wij beginnen met onze bestellingen. Velen van jullie zullen vast weten hoe dit werkt. Maar hier licht ik het nog in het kort toe:

De bedoeling is dat je 5 gerechten kan bestellen per ronde, en dat je dit slechts binnen 10 min mag doen (als ik het goed zeg). Per tafelnummer ligt een tablet klaar, via de tablet kan je de bestellingen doorvoeren. Wij waren er met zijn 9-en, maar dit was onderverdeeld in twee tafelnummers. Daar zat ik dan, ik wist niet wat ik moest kiezen. Dus ik klikte 5 hapjes aan wat mij lekker leek. Uiteraard zat hier ook Sushi bij, want dit wilde ik gewoon weer een keer proberen. Ik koos voor de California Surnimi Sushiroll (krab en avocado met visballetjes), gebakken garnalen, soja bonen, pikante kip en inktvis ringen.


De bestellingen werden al snel gebracht. Toen ik een hap nam van de sushi, vond ik dit eerst niet smakelijk, nadat ik dit verder opat vond ik het wel redelijk. Ik nam er nog 2 en at ook nog een Salmon (zalm) sushi. Daarna heb ik voornamelijk nasi en grillgerechten (krokante varkenshaas, garnalenballetjes, garnalenkroket, garnalen in een kerriesausje, visballetjes, saté, zalm, krokante - en pikante kip) gegeten. Dat was ontzettend lekker, alleen zat ik al snel vol.
De Soja bonen leken niet gekookt, ik weet of dit zo hoort, maar dit heb ik toen maar niet gegeten.

Na een uur was ik al uitgegeten. Wij zaten er om acht uur en hadden tot half elf de tijd om nog te eten. Uiteindelijk ging ik voor toetje. Qua toetjes had je veel keuzes van kleine cakejes tot aan soesjes en tompouchen. Ik nam een cakeje wat smaakte naar pepermunt. Er was ook ijs en daar vielen mij 2 dingen op. Je had namelijk Green Tea en Sesam ijs waar ik nog nooit van had gehoord. Dit heb ik echter niet genomen, in plaats daarvan nam ik kokos-, perzik- en bosvruchten-ijs (hmmm). Als ik hieruit een conclusie moet trekken, dan zeg ik dat ik heerlijk heb gegeten. Maar sushi is niks voor mij, misschien moet ik hier nog aan wennen. De grillgerechten waren heerlijk. Aan de mensen die net als mij nooit Sushi eten zeg ik: probeer het maar een keer. Misschien vind je het wel heerlijk, je hebt natuurlijk heel veel variatie. En smaken verschillen.

Voor een diner op de vrijdagavond, kost het All you can eat menu €27,50 excl. drankjes.